Privacy beleid

Ons privacy beleid en een overzicht van de gegevens die we verwerken via onze websites. Verder vind je hier het overzicht van de cookies die worden geladen via onze websites.

Datum:11-07-2023
Versie:1.3
Privacy Officer:René Vonk – ciso@energiemissie.nl 

Bij Energiemissie B.V. vinden wij jouw privacy superbelangrijk. We houden ons keurig aan alle wetten en regels over privacy, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Dit betekent dat we: 

  • Onze doeleinden duidelijk vastleggen voordat wij je persoonlijke gegevens verwerken.
  • Zo min mogelijk persoonlijke gegevens opslaan en alleen de gegevens die nodig zijn voor onze doelen.
  • Expliciet toestemming vragen voor de verwerking van je persoonlijke gegevens, indien dit verplicht is.
  • Benodigde beveiligingsmaatregelen treffen om jouw persoonlijke gegevens te beschermen. Wij stellen dezelfde eisen aan partijen die persoonsgegevens voor ons verwerken.
  • Jouw rechten respecteren. Denk aan het recht op inzage, correctie of verwijdering van jouw persoonsgegevens die wij hebben verwerkt.

Bij ons hoef je je geen zorgen te maken over de veiligheid van je gegevens. We gebruiken ze volgens de wettelijke afspraken en volgen dit netjes op. In deze privacyverklaring leggen we uit wat we bij de website www.energiemissie.nl allemaal doen met informatie die we over jou te weten komen.

Heb je vragen of wil je weten wat we precies van jou bewaren, neem dan contact op met Energiemissie B.V.

Verzenden van nieuwsbrieven


Regelmatig sturen we een nieuwsbrief. We voegen je alleen toe aan de abonneelijst als je daar toestemming voor geeft. In de nieuwsbrief lees je updates, tips en informatie over onze producten en diensten.

Hiervoor gebruiken wij je voor- en achternaam en je e-mailadres. Deze hebben wij nodig om contact met je te maken. Wij bewaren deze gegevens totdat je besluit om het abonnement op te zeggen. Dit kan op elk moment. In elke nieuwsbrief vind je een link om je af te melden. 

Contactformulier


Met het contactformulier kan je ons vragen stellen of verzoeken indienen. Daarvoor hebben we je naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres nodig. Deze gegevens gebruiken wij (1) om ons voor te bereiden op mogelijke overeenkomsten, (2) om contact met je op te nemen en (3) voor het versturen van onze nieuwsbrief. Voor de nieuwsbrief vragen we je apart om toestemming. Je kunt je op elk moment onderaan elk bericht afmelden. Wij bewaren jouw gegevens, bij het niet ontstaan van een overeenkomst, voor een periode van maximaal 5 jaar. Dit is voor de opbouw van een zakelijke relatie. Zo kunnen we bij vervolgvragen of vernieuwde aanbiedingen de informatie er gemakkelijk bij pakken. Maar als je wilt, kun je altijd opdracht geven om je gegevens eerder te laten verwijderen.

Verstrekken aan derden
Wij werken samen met bepaalde bedrijven, die de hierboven genoemde persoonsgegevens van ons kunnen ontvangen. Dit is ter uitvoering van onze dienstverlening en voor het versturen van onze nieuwsbrief. Voor het hosten van onze website werken we samen met onze hostingprovider.

Solliciteren


Je kunt bij ons solliciteren. Als je bij ons solliciteert verzamelen we jouw contactgegevens, CV en motivatie. We gebruiken deze sollicitatiegegevens om ons voor te bereiden op een mogelijke arbeidsovereenkomst en – als je bij ons komt werken – om je arbeidsovereenkomst uit te voeren. 

Tijdens de sollicitatieprocedure kan er een socialmedia- en Google-onderzoek plaatsvinden. Dit doen we om ervoor te zorgen dat ons imago behouden blijft bij het aannemen van nieuw personeel. Wij zoeken jouw naam op Google en bekijken eventuele openbare profielen op diverse socialmediaplatforms (Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn). Dit uiteraard voor zover deze profielen openbaar zijn; wij zullen je niet vragen om ons toegang te verlenen tot een afgeschermde socialmediapagina of een connectie met ons te maken. De resultaten van het onderzoek worden met jou besproken. Als je hier bezwaar tegen hebt, kun je dit per e-mail aangeven op het moment dat je solliciteert.

We bewaren jouw persoonlijke gegevens tot maximaal zes (6) weken nadat de functie is vervuld. Dit doen we zodat we nog contact met je kunnen opnemen als de functie binnen de proeftijd opnieuw vrijkomt. Als je daarna toestemming geeft, kunnen wij je sollicitatiegegevens tot maximaal één jaar na afloop van de sollicitatieprocedure bewaren. Je kunt jouw toestemming op elk moment intrekken. We verwijderen je persoonsgegevens dan uit ons systeem. 

Verstrekking aan andere bedrijven of instellingen 


We werken samen met bepaalde bedrijven die jouw persoonlijke gegevens van ons kunnen ontvangen. Dit kan gebeuren omdat: 

  • Wij ze hebben ingeschakeld om bepaalde gegevens te verwerken; 
  • Het nodig is om de overeenkomst met jou uit te voeren; 
  • Je hiervoor toestemming hebt gegeven;  
  • Wij hier een gerechtvaardigd belang bij hebben; 
  • Wij dat wettelijk verplicht zijn (bijvoorbeeld als de politie dat eist bij een vermoeden van een misdrijf).

De volgende soorten derden partijen verwerken jouw persoonsgegevens: 

  • Mailchimp; 
  • Onze IT-dienstverleners; 
  • Onze externe adviseurs; 
  • Onze vacaturewebsite-dienstverleners; 
  • Onze cookie-dienstverlener(s). 

Bepaalde derde partijen die jouw persoonsgegevens verwerken zijn gevestigd in de Verenigde Staten. Deze partijen zijn Privacy Shield gecertificeerd. Dit betekent dat er passende maatregelen zijn genomen om jouw privacy te beschermen.

Cookies

Op onze website maken we gebruik van cookies. Dit zijn kleine bestandjes waar we informatie in kunnen opslaan zodat je niet steeds dezelfde gegevens hoeft in te vullen. Ook kunnen aan de hand van cookies zien wanneer je onze website opnieuw bezoekt.

Bij je eerste bezoek aan onze website laten we een melding zien met uitleg over cookies. We vragen om je akkoord voor het gebruik van deze cookies. 

Je kunt via je browser het plaatsen van cookies uitschakelen, maar sommige functies van onze website werken dan mogelijk niet goed. 

Via de volgende link kunnen de cookie instellingen worden aangepast en is er te zien welke cookies worden geladen:

Manage cookie preferences
Cookie Instellingen

Google Analytics

We maken gebruik van Google Analytics om inzicht te krijgen in het gedrag van onze bezoekers en zo de gebruikerservaring te verbeteren. De verkregen informatie, inclusief een gedeelte van je IP-adres, wordt naar Google verzonden en opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. Het laatste deel van het IP-adres wordt gemaskeerd.

Google valt onder de ‘standard contractual clauses (SCCs). Dit betekent dat er gebruik gemaakt wordt van de standaard contractclausules (SCC’s) van de Europese Commissie voor de overdracht van persoonsgegevens voor onlineadvertenties en meting vanuit de Europese Economische Ruimte, het Verenigd Koninkrijk of Zwitserland. Wij hebben Google Analytics privacy-vriendelijk ingesteld, wat betekent dat we afspraken hebben gemaakt over de omgang met de verzamelde gegevens waaronder dat het Google niet is toegestaan gegevens te delen en de verkregen informatie te gebruiken voor andere Googlediensten. Het is echter mogelijk dat Google-informatie aan derden verstrekt indien wettelijk vereist, of voor zover deze derden de informatie namens Google verwerken. Wij hebben hier verder geen invloed op. Lees de privacyverklaring van Google voor meer informatie. 

Beveiliging


Het waarborgen van de beveiliging van persoonsgegevens is voor ons erg belangrijk. Om jouw privacy te beschermen, nemen wij de volgende maatregelen:

  • Toegang tot persoonsgegevens wordt afgeschermd met een gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Wij maken gebruik van beveiligde verbindingen (Secure Sockets Layer of SSL) waarmee alle informatie tussen jou en onze website wordt afgeschermd wanneer je persoonsgegevens invoert. 

Contactpersoon voor gegevensbescherming


Wij hebben een zogeheten privacy officer aangesteld voor de bescherming van jouw gegevens. Deze persoon is verantwoordelijk voor de privacy binnen onze organisatie. Je kunt de contactgegevens van de privacy officer vinden aan het begin van dit document.

Wijzigingen in deze privacyverklaring


Wanneer onze website wijzigt, moeten wij natuurlijk ook de privacyverklaring aanpassen. Let dus altijd op de datum hierboven en kijk regelmatig of er nieuwe versies zijn. Wij doen ons wijzigingen aan je door te geven. 

Inzage, wijzigen en verwijderen van je gegevens


Als je vragen hebt of wilt weten welke persoonsgegevens wij van jou hebben, kun je altijd contact met ons opnemen. Onderaan dit document vind je onze contactgegevens.

Je hebt de volgende rechten:

  • Recht op inzage: je kunt de persoonlijke gegevens die wij van jouw verwerken bekijken. 
  • Recht op rectificatie: je kunt onjuiste of onvolledige persoonsgegevens die wij van je verwerken laten corrigeren of aanvullen. 
  • Recht van bezwaar: je kunt bezwaar maken tegen de verwerking van je persoonsgegevens, inclusief direct marketing. 
  • Recht op verwijdering: je kunt ons verzoeken je persoonsgegevens te verwijderen. 
  • Recht op overdraagbaarheid van gegevens: indien het technisch mogelijk is, heb je het recht om de persoonsgegevens die wij van jou verwerken te laten overdragen naar een derde partij. 

Bij je verzoek kunnen wij je vragen om je te identificeren door het meesturen van een geldig legitimatiebewijs, om er zeker van te zijn dat je de juiste persoon bent aan wie de persoonlijke gegevens zijn. Belangrijk is dat je hierbij je BSN en pasfoto afschermt.

Binnen 30 dagen voldoen wij aan je verzoek. Deze termijn kan echter worden verlengd om redenen die verband houden met de specifieke rechten van betrokkenen of de complexiteit van het verzoek. Als wij deze termijn verlengen, brengen we je daar tijdig van op de hoogte.

Klacht indienen


Als je vindt dat we je niet op de juiste manier helpen, heb je het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens.

Contactgegevens


Energiemissie B.V.
Verrijn Stuartweg 1Q
1112 AW Diemen
support@energiemissie.nl
085 -0160126